tisdag 5 december 2006

Bildanalys

-->Vapnets väg från Haparanda till Mockfjärd*<--

Förträffligt.
Grafiken är... är... spektakulär.
Eller, nej, det är en underdrift.
Den är... fantastisk.
Jag kan se allt framför mig i detta nu.

Bild 1
Jamen, det ser man ju att det är Haparanda. Pistoler, plustecken och kulor i skyn är fenomen som bara uppträder långt upp i norr. Det vet väl alla. Och så ser det ju så där lite kargt och öde ut. Kan bara vara Norrland. Eller hur?

Bild 2
Jag skulle också bli förvånad om Barbapappa kom fram och sköt mig i knät med en vattenpistol. Wtf?

Bild 3
Bäst att rita ut små kastliknande streck - bara för sakens skull, liksom.
Man kan aldrig vara nog tydlig.

Bild 4
Ett ägg i slips och kostym.
Jag är mållös.
En djupare freudiansk tolkning, någon?

Bild 5
Bäst att rita ut några röda pilar. Folk är så j***a korkade. Nu kommer alla fatta.
Alla.
Och gör de inte det är de dumma i huvudet.
Helt klart.
Det fattar väl vem f**som helst att det där beyder att en kula är lika med en annan kula?
Eller att en kula fortfarande är en kula.
Eller att en kula är en kula är en kula...

Bild 6
Tre utropstecken ovanför huvudet - det kan bara betyda en sak.
Att man hittat vattenpistolen.
Woo-hoooo!

Tack Metro.

Tack.

*Det påstådda mordvapnet och bla bla bla

1 kommentar:

Fröken Lund sa...

Oj oj.

Jag skrattar så tårarna trillar, så jag läser de övriga i "urval" också. Lika bra att ha en riktig skrattfest!