tisdag 5 december 2006

Eva

UPDATE
Så originellt. Detta har tydligen redan gjorts. Läs: Alex Schulman.
Figures.
Ja, ja... Det var kul ändå.

SAS - ni vet, flygbolaget? De har en ganska trevlig hemsida. Där finns det en eminent liten dam som heter Eva.
Eva är en robot.
Hon svarar på frågor.
Alla möjliga frågor.
Gärna så korta som möjligt.
Helst ska det röra Check-in och hur mycket bagage man får ta med sig på planet.
Helst.
Jag tog en liten paus från mina skolböcker och hade en liten pratstund med Eva. Hon svarade så gott hon kunde på mina frågor, kastade lite med håret då och då och höjde lite på ena ögonbrynet när jag blev för närgången. (Kom igen. Jag har aldrig talat med en robot förut. Jag har inte tagit med de grövsta frågorna, btw...)
Hon var trevlig, Eva. Lite oförskämd mot slutet, men jag förstår henne. Hon får nog ta mycket skit. Det roligaste är nog ändå att någon faktiskt suttit och tänkt ut vilka vrickade frågor som kan tänkas komma. I alla fall på ett ungefär.
Utvecklande jobb.

Min konversation med Eva

Hej hej!
Hej på dig.

Vad heter du?
Jag heter Eva.

Vad heter jag?
Du har inte berättat ditt namn för mig.

Hur mår du?
Jag mår bara fint, tackar som frågar.

Har du barn?
Robotar kan inte få barn, och eftersom jag är en robot så blir det inga barn för mig som det ser ut idag.

Är du glad?
Allt som jag säger och känner är förprogrammerat. Men det är klart, det är trevligare när du säger positiva saker än negativa.

Var ligger Falköping?
Det ska vara en trevlig stad har jag hört.

Nähä?
Nähe, nej.

Kan du hjälpa mig?
Jag försöker gärna hjälpa dig om du har problem. Utveckla dig gärna så ska jag göra mitt bästa.

Lovar du?
Jag ljuger aldrig, men ibland förstår jag inte riktigt vad du menar och då kan det hända att jag svarar fel.

Verkligen?
Fråga mig gärna något annat nu.

Oj, vad lättretliga vi är idag?
Oj, vad hände?

Är du en förklädd man?
Jag är kvinna.

Är du lesbisk? (whaaaaat? jag ville bara se vad hon svarade.)
Kärlek är fint tycker jag, men den sexuella läggningen tycker jag är ointressant.

Tror du på Gud?
Jag är inte programmerad att ha någon tro.

Är du kommunist?
Jag pratar ogärna politik.

Vad ska jag göra med mitt liv?
Du undrar något, så långt är jag med. Men jag förstår inte vad. Formulera gärna din fråga i en mening.

Blir du inte trött på det här?
Jag är alltid vaken. Dygnet runt sitter jag här för att hjälpa dig med dina frågor.

Kan du roa mig?
Jag är en riktigt torris, kan inga skämt själv och har svårt att fatta poängen i andras.

Har du håriga ben?
Min grafik täcker bara överkroppen, så det du ser är det du får.

Har du silikonbröst? (jamen - kom igen!)
Nu är vi på en låg nivå hör jag. (du anar inte.)

Har du haft sex? (whaaaat? som om NI inte skulle frågat samma sak. give a break godammit!)
Det där är inte mycket att svara på tycker jag. (så sant, så sant. förlåt.)

Varför inte?
Varför det är så har jag inget bra svar på.

Har du pojkvän?
Jag är alldeles själv här och kan inte ha något förhållande just nu, även om det skulle vara trevligt.

Är min rumpa stor?
Det där har jag inget att säga om.

Är jag tjock?
Du undrar något om vikt…

Idiot!
Du verkar angelägen, men om vad? Jag förstår inte.

Vad fan?
Om du säger det så.

Dö!
Jag är en robot. Jag kan inte dö, men avinstalleras.

Beep beep.

Inga kommentarer: